به مجله سئو (SEO) خوش آمدید!

الگوریتم پاندای گوگل چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم های گوگل، همان طور که گفتیم متدهایی هستند که گوگل برای این که بتواند به خوبی وب سایت ها را رتبه بندی بکند، آن ها را اعمال می کند. این الگوریتم ها دارای یک سری قوانینی هستند که اگر آن ها را رعایت نکنید، سئوی وب سایت شما دچار مشکل می شود.

در این مقاله قصد داریم تا الگوریتم پاندای گوگل را معرفی کنیم.

الگوریتم پاندای گوگل
الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم گوگل پاندا (Google Panda Algorithm) توجه بسیار زیادی را بر روی کاربر مخاطب قرار داده است. این الگوریتم که حدودا 7 سال پیش توسط گوگل معرفی شد، یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل و یکی از اثرگذارترین آن ها بر سئو می باشد.

تمرکز بر کاربر مخاطب وب سایت

گوگل برایش مهم است که زمانی که یک فرد عبارتی را در Google.com جست و جو می کند، وب سایت هایی که در نتایج ظاهر می شوند، برای مخاطب مفید باشند. برای اینکه بتوانید الگوریتم پاندای گوگل را راضی نگه دارید، بایستی نکاتی را که به کاربر و راحتی او مربوط می شود (مانند بازاریابی محتوایی) رعایت کنید. مواردی چون:

  • عدم استفاده از محتوای Copy و بی ارزش
  • اسپم نکردن
  • سرعت بالای وب سایت با مرورگرهای مoتلف
  • سازگاری با مرورگرهای مختلف کروم، فایرفاکس و…
  • سازگاری با موبایل و تبلت
  • اسپم نکردن به وسیله استفاده بی دلیل و زیاد از کلمات کلیدی مورد نظر برای SEO
  • محتوای ضعیف و بی فایده (در نتیجه کاربر وب سایت را به زودی ترک کرده و Time On Page و Time On Site شما پایین می آید).
  • محتوای بی‌کیفیت
  • برچسب زدن به میزان زیاد و بی معنی
  • و…
الگوریتم پاندای گوگل
الگوریتم پاندای گوگل

جان کلام از زبان الگوریتم پاندا

حرف اصلی الگوریتم پاندای گوگل این است که هرگز مخاطب مقالات تان را Google و یا موتورهای جست و جوی دیگر قرار ندهید. فقط و فقط به مخاطب فکر کنید و برخی از موارد که به گوگل هم مربوط می شود رعایت کنید (مثل Titleها و Meta Data و…).

الگوریتم پاندای گوگل
الگوریتم پاندای گوگل

آپدیت الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل (و همچنین دیگر الگوریتم های گوگل) به این صورت نیستند که مثلا یکبار ارائه شوند و تمام. این الگوریتم ها هر از گاهی به روز یا آپدیت می شوند و در نتیجه هر آپدیت، تغییراتی ریز و درشت در نتایج برخی از کلمات کلیدی مشاهده می شود.

همواره سعی کنید علاوه بر این که به مخاطب خود اهمیت بالایی می دهید و رضایت او را جلب می کنید، از آپدیت های این الگوریتم نیز باخبر باشید تا اگر لازم باشد تغییراتی را اعمال نمایید.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *