به مجله سئو (SEO) خوش آمدید!

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یکی از الگوریتم های گوگل است که اهمیت آن برای سئوکاران به اندازه پاندا و پنگوئن نیست، اما دانستن آن هم خالی از لطف نیست. تاثیر این الگوریتم بر روی نتایج جست و جو قابل مشاهده می باشد، اما این که شما باید چه کار کنید، بحث دیگری است که در ادامه به آن می پردازیم:

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل (Google Hummingbird Algorithm)، در ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ توسط گوگل معرفی شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار
  • تمرکز اصلی الگوریتم مرغ مگس‌خوار: تمرکز اصلی این الگوریتم، تجزیه و تحلیل بهتر عبارت جست و جو شده توسط مخاطب بود.
  • نکاتی برای سئو: اگرچه ممکن است که این الگوریتم، بر روی نتایج برخی از جست و جوها تاثیر بگذارد، اما این الگوریتم ارتباط مستقیمی با سیستم رتبه‌دهی به وب‌سایت‌ها ندارد! و سئوکارها لازم نیست تا نکات خاصی را در مورد آن رعایت کنند!
  • نزدیکی به نیاز مخاطب: گوگل در مرغ مگس‌خوار و آپدیت‌های الگوریتم مرغ مگس‌خوار، سعی کرده است تا نتایج جست و جو به نیاز مخاطب نزدیک‌تر باشد. برای مثال، برخی از صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز، در نتایج جست و جوی برخی از کلمات کلیدی دیده می‌شود.
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

بنابراین همان طور که می بینید و اگر مقالات دیگر مربوط به قوانین گوگل را مطالعه کنید، خواهید دانست که الگوریتم ها و قوانین Google عمدتا سعی می کنند تا رضایت خاطر مخاطب را جلب کنند.

برای گوگل بسیار مهم است تا بر خلاف یاهو، وقتی کسی چیزی را Google می کند (اصطلاحی که در مورد سرچ به کار رفته می شود)، محتوای به دست آمده با آن چه که کاربر نیاز داشته است هم خوانی داشته باشد. هر کدام از مشکلات اصلی وب سایت ها را که بررسی کنید، از سرعت پایین سایت گرفته تا امنیت پایین آن و کپی بودن محتوا، به خاطر این است که Google نمی خواهد وب سایتی بی ربط و نامفید را به کاربرانش نشان بدهد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *