به مجله سئو (SEO) خوش آمدید!

چند نکته درباره لینک سازی

چند نکته درباره لینک سازی

احتمالا شما هم درباره بک لینک زیاد شنیده اید. بک لینک در واقع به معنای گرفتن لینک از سایت های دیگر است که موجب بالا رفتن اعتبار وب سایت شما نزد متور جستجوی گوگل می شود. چند نکته درباره لینک سازی و بک لینک که یکی از پرطرفدارترین ترفندهای سئو است، موضوع مقاله امروز مجله سئو می باشد.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ به مجموع فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ایجاد یک ساختار محکم از لینک های مرتبط در درون و بیرون یک وب‌سایت انجام می‌شود. این لینک‌ها شامل لینک‌های داخلی و خارجی خود وب‌سایت و البته بک لینک می‌شوند. هدف شما در لینک بیلدینگ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است.

قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت بارگذاری گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.

لینک داخلی و خارجی چیست؟

منظور از لینک داخلی آن لینک هایی است که درون سایت خود قرار می‌دهید تا کاربر را از یک بخش به بخش‌های دیگر سایت هدایت کنید. لینک خارجی هم آن لینکی است که کاربر را به وب سایتی دیگر ارجاع می‌دهد.

بک لینک چیست؟

بک لینک (که در انگلیسی Backlink نامیده می‌شود) یک اصطلاح تخصصی در کار سئو و بهینه سازی است و به آن لینک های خارجی اشاره دارد که از سایت های دیگر به شما داده می‌شوند. هنگام بک لینک سازی شما باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید که اینجا در موردشان حرف خواهیم زد.
عوامل بسیاری مانند اعتبار و پیج رنک سایت مبدا، تعداد لینک های موجود در آن سایت، عبارت لینک شده به سایت شما، تعداد لینک های ورودی به سایت، صفحه لینک شده از سایت شما و نوفالو بودن لینک ها بر فرآیند لینک بیلدینگ تاثیرگذار هستند. در مقالات آموزش لینک سازی شما را با تاثیر عوامل مختلف و الگوریتم های گوگل جهت مبارزه با اسپم و لینک های مخرب آشنا خواهیم کرد.


لینک همانند یک رای برای صفحه می باشد. فرض کنید که صفحه A به صفحه B لینک داده است، این مساله به گوگل بیان می کند که صفحه A محتویات صفحه B را پسند کرده است و با لینک سازی که انجام داده است، یک رای به او داده است. ولی یک نکته خیلی مهم در اینجا وجود دارد. اکثر صفحات در لینک سازی به دیگر صفحات سایت خارجی، از تگ نوفالو استفاده می کنند.

کیفیت بک لینک توسط کیفیت سایتی که به شما بک لینک می‌دهد مشخص می شود.خزنده موتور جستجوگر کیفیت بک لینک را با توجه به پیج رنک صفحه‌ای که به شما لینک داده است تعیین می‌کند.اگر شما از یک سایت با پیج رنک ۱۰ بک لینک داشته باشید، شانس بیشتری برای نشان داده شدن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو وجود خواهد داشت.به طور کلی، برای ایجاد بک لینک ، سایت‌هایی را انتخاب کنید که پیج رنک بالای ۴ داشته باشند.


با این حال، داشتن بک لینک از سایت‌هایی با پیج رنک از صفر تا ۴ هم بی فایده نیست.این سایت‌ها (با پیج رنک کمتر از ۴ ) ایجاد تنوع در بک لینک‌های سایت شما می‌کنند، که به نوبه خودشان نشان می‌دهند بک لینک‌های سایت شما به طور طبیعی ساخته شده‌اند.در حالت ایده‌آل، سایت‌هایی بهتر است به شما بک لینک بدهند که:

تگ نوفالو بیان می کند که سایت لینک دهنده فقط هدفش معرفی سایت خارجی است و در واقع هیچ گونه رای برای آن صفحه در نظر گرفته نمی شود. نهایت باعث افزایش ترافیک آن سایت می شود که البته باز هم نکته یعنی صرفا گرفتن بک لینک برای گوگل باز هم ارزشمند است یعنی اگر سایت A بک لینک به B می دهد و دارای ارزش بالایی درگوگل باشد، هر چند که از تگ نوفالو استفاده کند، باز هم از نظر گوگل دارای ارزش خواهد بود و فقط امتیاز کمتری برای هردو در نظر گرفته می شود.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *