به مجله سئو (SEO) خوش آمدید!

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

همه ما معنای بازایابی را کم و بیش می دانیم؛ معنی محتوا را هم همینطور… اما شاید ندانیم بازاریابی محتوایی چیست؟ خیلی ساده و بی آلایش اگر بخواهیم بگوییم، بازاریابی محتوایی یعنی جذب مخاطب با محتوای مناسب و کاربری؛ البته در همین یک جمله کوتاه نمی توان بازاریابی محتوایی را تعریف کرد!

در واقع باید گفت که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، از جمله واژه‌هایی می باشند که در چند سال اخیر بصورت گسترده در فضای رسانه ها بکار گرفته شده اند.

بازاریابی محتوایی
نظر بیل گیتس درباره بازاریابی محتوایی

بگذارید با جمله معروف بیل گیتس شروع کنیم که زمانی گفته بود محتوا پادشاه است… بهتر است از همین نقل قول استفاده کنیم تا نگاهی شفاف‌تر و دقیق‌تر به برندهای اطرافمان بیندازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

این موضوع را به یاد داشته باشید که رفتار برندها در برابر پادشاه از 3 حالت خارج نیست؛ گروه اول با پادشاه خود رابطه خوبی دارند و با احترام به مقام وی، منافع معنوی و البته مادی زیادی را بدست می آورند. گروه دوم تنها پادشاه را می شناسند و گاهی اوقات به ملاقات وی می روند، اما نظر و رویکردشان در مواجهه با پادشاه کاملا غلط است و شاید حتی مقام و اهمیت آن را در حد یک سرباز صفر تلقی کنند.

در واقع این افراد (برندها) فراموش کرده اند که پادشاه تنها زمانی به کمک آنها می آید که مقام و منزلت او را پذیرفته باشند و در برابر فرمان ها و دستورات وی تسلیم و افتاده حال باشند. و می رسیم به گروه آخر که این دسته از وجود پادشاه بی اطلاعند و حتی تمایل جهت گشودن باب آشنایی در آنها دیده نمی شود.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

گفتنی است در برخی منابع مختلف مفهوم بازاریابی محتوا بدین گونه تشریح می شود که بازاریابی محتوا نوعی استراتژی بازاریابی می باشد که به تولید و انتشار نمودن مستمر محتوای مرتبط و با ارزش می پردازد تا در نهایت بتواند طیف خاصی از مخاطبان را به سمت کسب و کار و برند خود جذب کند در حقیقت هدف اصلی در بازاریابی محتوا، جهت دادن به شناخت و رفتار مصرف کننده و مخاطب است.

این نکته را همواره به یاد داشته باشید که هر کسب و کار آنلاین با توجه به نوع خود باید دلایل مناسبی به خوانندگان خود بدهد که دوباره به آن سر زده و یا اینکه آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اما به نظر شما چرا کسب‌وکارها باید به بازاریابی محتوایی نیاز داشته باشند؟

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

دلایل زیر می تواند نیاز برندها به بازایابی محتوایی را برای شما توجیه کند:

نیاز مشتری‌ها به بازاریابی محتوایی

نکه مهم دیگر این است که بزرگ‌ترین مزیت بازاریابی محتوایی در اختیار قرار دادن اطلاعات موردنیاز به مخاطبینش است؛ اطلاعاتی که مخاطبان شما نیاز به دانستن آن‌ها دارند.

برند باید جلوی چشم باشد

برخی از تحقیقات نشان دهنده از آن هستند که مردم نه تنها به تکنیک‌های بازاریابی قدیمی و سنتی اعتماد نمی‌کنند، بلکه گاها از آن‌ها متنفر هم می شوند! پس سعی کنید متفاوت و اعصاب خورد نکن باشید!

محتوا و ایجاد ارتباط با مخاطب

مسلما پیش از هر چیزی محتوا باعث می‌شود تا برند یا کسب و کارتان با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. کاملا مشخص است که بشر امروزی پیشرفت کرده و دیگر با تعدادی جمله و شعارهای تکراری فریب نمی‌خورد و در واقع شفافیت و ارزش‌آفرینی است که برای او از هر چیزی ارزشمندتر می باشد.

جذب مخاطبین با بازاریابی محتوایی

باید به این موضوع توجه داشته باشید که جذب و حفظ مشتری جدید، مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی موفق است. زمانی که شما برای مشتری داستان‌سرایی می‌کنید، می توانید جای مهمی در ذهن او را به خودتان اختصاص ‌دهید.

ایجاد یکپارچگی

همانطور که می دانید بازاریابی محتوایی یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مشتری است؛ ولی لزوما همه‌ ارتباط‌ ها منجر به اعتماد نخواهند شد. بازاریابی محتوایی با تعیین استراتژی‌های صحیح برای تولید محتوا در کانال‌های مختلف یکپارچگی ایجاد کرده و اعتماد مشتری را جلب می‌کند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *