به مجله سئو (SEO) خوش آمدید!

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل

همانطور که گفتیم گوگل موتوری بسیار هوشمند است که چندان میانه خوشی با سئو و سئوکاران ندارد! در واقع گوگل هر روز تلاش می کند تا با لحاظ کردن فیلترهای جدیدتر، وب سایت هایی را به ترتیب رتبه بندی نمایش دهد که علاوه بر برخورداری از کیفیت قابل قبول، دقیقا همان چیزی باشد که کاربر در موتور جستجوی گوگل به دنبال آنهاست.

به فیلترهایی که ربات های گوگل در نمایش دادن نتایج بکار می برند، الگوریتم می گویند. الگوریتم های گوگل روز به روز بهینه‌تر می شوند تا نتایج بسیار بهتری را در ازای سرچ های کلمات به نمایش بگذارد که البته این الگوریتم های دشمن سخت سئو می باشند! حتما معنای جمله ای که برای شما گفتیم، کمی پیچیده است و هنوز این سوال که الگوریتم گوگل چیست؟ برای شما وجود دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مفهوم آشنا شوید.

در واقع باید اینطور گفت که الگوریتم های گوگل شامل معادلات پیچیده و متفاوتی هستند که به شکل ریاضی بوده و محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شوند. کسانی که دارای وب سایت هستند و فعالیت روزمره‌شان را از طریق همان وب سایت انجام می دهند، علاقه‌مندند تا زمانی که کاربر در جستجوی اطلاعات خاصی می باشد، از طراحی سایت او استفاده کرده و برای کاربر اطلاعاتی که در سایت وی وجود دارد، نشان داده شود که این عمل موجب شدت گرفتن رقابت بین دارندگان وب سایت شده است تا سایت آنها در نتیجه جستجوی موتورهای گوگل در رنکینگ بالاتری قرار گرفته شود.

چیزی که کاملا مشخص است این است که برای تمام مدیران و ادمین های وب سایت مهم است که در نتایج جستجوی گوگل، سایت آنها در رتبه نخست یا حداقل در صفحه اول قرار بگیرد، چراکه قرار گرفتن در رتبه بالا بر روی بازدید کاربران از سایت اثر کاملا مستیم و بدون انکاری دارد؛ این یعنی تعداد کاربران بازدید کننده از سایت و ترافیک سایت خیلی بالا می رود و طبیعتا موضوعی بسیار خوش حال کننده برای دارندگان سایت می باشد.

الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل

همانطور که اشاره کردیم، الگوریتم های گوگل هر روز بهینه‌تر می شوند و هر از چند گاهی تغییراتی اساسی پیدا می کنند که این کار در جهت پیشگیری از ترفندهایی است که ادمین های سایت ها سئو کاران بکار می گیرند تا در نتیجه های جستجو در رتبه هایی بالا قرار داشته باشند و سایت هایی که معمولا هیچ گونه ارتباطی با جستجو ندارند، نادیده گرفته شوند که در نهایت نیز این عمل به نفع کاربران است؛ در حقیقت کاملا بدیهی است که کاربران همیشه به اطلاعاتی نیاز دارند که مرتبط و هماهنگ با جستجوی آنها باشد نه اطلاعاتی که بدردشان نمی خورد و هیچ نوع کارایی برای آنها ندارد.

الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل

بد نیست بدانید که الگوریتم های گوگل به دو دسته مجزا تقسیم می شوند؛ دسته اول الگوریتم های اصلی هستند که در واقع جزء هسته اصلی گوگل می باشند و براساس پارامترهای گوناگون سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند.

دسته دوم نیز آن دسته از الگوریتم هایی هستند که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود و ارتقا دادن نتایج جستجو و بهینه سازی جستجوهای کاربران استفاده می شوند؛ برخی از مهمترین و شناخته شده ترین الگوریتم های دسته دوم عبارتند از:

  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم کبوتر

در مقالات آتی با الگوریتم های گوگل بصورت کامل آشنا خواهید شد…

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *